Nu åker vi vidare!

Blir ett kort inlägg idag för kl ringer 4 då vi ska till flygplatsen o flyga till Jakarta. Igår låg vi i skuggan under tak hela dagen. Solen hade tagit värre än vi trodde så fick bli en vilodag för huden. Vi behövde inte ens lämna för att äta då de har ett företag som man ringer säger vad man vill ha o från vilken restaurang o så kommer dom med det för den ynka kostnaden av ca 9 kr. Vi beställde vedungsbakad pizza, vilket var hur gott som helst. Tyvärr blev Erika dålig av sin så hon va uppe flera gånger inatt. Dagen har gått bättre o idag har vi legat vid poolen. Ikväll nu hämtade Made upp oss o så åkte vi till Kuta, kollade solnedgången, käkade lite o tog en kort sväng i affärer. Köpte ett par flippflopps äntligen. Inte sånna jag ville ha egentligen, dom verkar inte finnas, men de jag köpte kostade typ 11 kr så kan stå ut med det :-) Annars va det mest jobbigt i Kuta. För mycket bilar och folk som ville man skulle handla. Så nu blir det Jakarta i två nätter o sen tillbaka till Bali o vidare till Giliöarna. Nu sova. Ska försöka skriva mer en annan kväll :-)

Grisar :-)

Då har vi gjort första dagen på stranden. Tog dock lång tid att hitta den. Enligt våran känsla och lokalsinne skulle den ligga typ bakom huvudgatan. Så vi svängde ner på första bästa sidoläge och började traska. Varje gång vi tänkte; Nu! Så var det en ny kurva och mer väg. Men efter ca 15 kanske så var vi faktiskt framme. Låg ungefär där vi trodde, bara lite längre bort och inte så rakt på. Väl framme betalade vi för två stolar och slog oss ner. Lite dåligt o sporadisk smörjande gjorde att vi är lite rödfläckiga båda två :-) Mina vader är värst, dom var så sandiga så missade att smörja där. Men det har nog lagt sig till imorgon :-P Stranden här kan iaf vara den värsta jag har sett. Sanden är mörkbrun, nästan svart och överallt är det försäljare som jagar en. Men värst är nog skräpet. Vi kom ganska tidigt o då var stranden helt täckt med skräp som dom höll på att kratta upp. Sen kom det nytt med varje våg och när man gick i vattnet kände man hur det flöt runt massor runt benen. Så det blev inget bad för nån av oss, inte mer än till knäna. Men vädret har inte varit strålade sol utan ganska molnigt och lite vind så det har funkat ändå. Solen har ju tagit ändå som sagt :-P Så nu är Erika redan brunare.. Fusk. Blev en ganska tidig hemgång från stranden, redan vid 3. Vi tänkte att vi kanske hade tagit en omväg till stranden och bestämde oss för att ta en ny väg hem. Fanns en stor väg ner till stranden så den borde ju leda oss hem tyckte vi. Så vi gick, o vi gick o vi gick. Massor av affärer, men dåligt med födointag gjorde att vi inte var upplagda för shopping just då. Så vi fortsatte gå. Tillslut var vi inte alls säkra på var vi var o hade egentligen ingen aning om vart vi skulle. Den gata som vi trodde var huvudgatan som gick hela vägen till Kuta visade sig ha massor av förgreningar o svängar. Så efter säkert nästan 40 min promenad tog vi en taxi. Visade sig att det var typ 3 min bilfärd hem och att vi faktiskt hade gått rätt. Men nu hittar vi iaf från alla håll! På hotellet tog jag ett dopp i poolen vilket var väldigt skönt. Kvällen har ägnats åt mat på en italiensk restaurang, lamm med körsbärssås och chokladfondant med vaniljglass, nom nom! Sen gick vi vägen tillbaka till stranden o kollade in affärer. Blev lite shopping, men har tyvärr inte hittat några flippflopps jag vill ha :-( Har bestämt att vi stannar här två nätter till för att på lördag flyga till Java o kolla in fabriken. Benny, Erikas chef, är där samtidigt så vi stannar nog till måndag morgon o passar på att kolla in Jakarta oxå :-) visst, stranden är kass men skönt att få landa o pusta ut lite innan vi åker vidare. Hotellrummet har ju tv, fritt vatten, dusch, badkar fritt Wifi och stora sängar så vi kunde ha det sämre ;-)

Bali

Då var vi framme på Bali! Resan gick bra, flyget gick strax innan 5 o landade strax efter 7. Så en film hanns med :-)Dagen började långsamt med att vi låg kvar länge i sängarna. Jetlagen gjorde sig påmind. Sen duschade o packade vi innan utcheckning. Frukost inhandlades i det lokala shoppingcentrat. Det vi förvånats över att det var många ställen som inte tog Visa-kort o ibland inga kort alls. Är vi så bortskämda i Sverige som ser det som en självklarhet?! Iaf, framme på Bali hämtade Erikas kontakt, Made, upp oss. Vi körde vägen genom Kuta för han tyckte vi skulle se det. Helt galet var det. Smala gator med miljoner av butiker, mopeder o alldeles för stora bilar. Vi bor i Seminyak vilket ligger norr om Kuta och är lite lugnare, men fortfarande många restauranger o butiker. Som tur är ligger hotellet vi bor på en bit från huvudgatan så här e det väldigt lugnt o tyst. Vi tog en promenad in förut o köpte kvällsmat o växlade pengar. Våra dollar gav oss lite mer än 5 miljoner i Ruphia, vilket är helt galet. Så många många sedlar fick ju knappt plats i plånboken :-P Imorgon blir det stranden på dan o shopping på kvällen. Tänkte hitta mig ett par flippflopps :-) Men nu är kl strax efter 23 o det är dags att krypa under täcket!

Singapore shopping

Så 14h sömn gjorde väldigt gott för idag har vi hållt igång i princip hela dagen. Halv 11 lämnade vi hotellet o tog tunnelbanan in till Orchard. Där hade vi igår kollat runt lite i ett stort shoppingcenter men eftersom vi va så trötta så va vi inte så inspirerade. Men idag hände det grejer :-) Vet inte exakt hur många timmar vi spenderade där inne, men många blev det! Så efter det blev det en tur ner för Orchard road där det låg ett shoppingcenter varannan meter ungefär. Där åkte vi upp i ett centra på 38 våningar och spanade ut över stan. Mycket mäktigt! Sen mer shopping :-) Blev lite shoppat, en plånbok en jacka o ett par shorts. Erika köpte några klänningar. Va tillbaka på hotellet vid 7. Där vilade vi lite och fräschade till oss för att ge oss iväg igen. Denna gången var målet Raffels Hotel. Väl där tyckte vi inte att det var så imponerande som vi fått höra, så vi bestämde oss för att ta en promenad ner till Marina Bay Sandström, världens dyraste hotell. Sjukt coolt med tre byggnader oxå en "båt" uppe på toppen som band ihop dem, 57 våningar upp. Vid hotellet låg det så klart ännu ett shoppingcenter. Där köpte vi macarons och sniffade på sjukt dyra teer. Sen og vi oss in i hotellet och åkte högst upp till baren Ku De Ta. Däruppe fanns även en pool men den va bara för hotellgäster. Sen gick vi tillbaka hela vägen där vi kom ifrån, tog tunnelbanan hem och stupade i sängarna halv 12. Så nu ligger jag här o ska strax lägga ner. Erika har redan släckt. Imorgon blir det packning, sen en tur ner till shoppingcentrat ett kvarter bort för att sen åka till flygplatsen o ta flyget till Bali. Där hämtar Erikas kontakt upp oss o kör oss till hotellet i Seminyak. Nu väntar vi efter sol, bad o lugn o ro. Fantastiskt att ha varit hår i Singapore men jobbigt. Fötterna värker o musklerna är trötta. Som det ska vara efter ca 12 på stan!

Singapore!

Sitter vid frukosten och utnyttjar hotellets fria Wifi :-) Igår anlände vi till Singapore tidig morgon lokal tid. Resan gick hur bra som helst. Flyget till Köpenhamn var inställt men vi fick springa till ett annat o kom med det :-) Sen gick allt som på räls. Flyget hade god mat o många spel o filmer så tiden flöt på. Framme på hotellet fick vi inte rummet direkt utan fick vänta ca 2h. När vi fick rummet tog vi den skönaste duschen någonsin! Sen åkte vi till Chinatown, tog tunnelbanan med alla andra. Chinatown var miljoner affärer som sålde typ allt. Jag köpte ögondroppar och Erika ett par flippflopps. Sen åkte vi tillbaka in och tog en tur i att av alla miljoner köpcentrum. Då var det eftermiddag o alla Singaleser var oxå ute o shoppade. Shit va trångt det var! När man skulle gå på tunnelbanan va det bara att följa med strömmen. Kl 5 gav vi upp. Då va vi så trötta o jetlaggade så vi åkte till hotellet. Halv 7 släckte vi o strax innan 9 blev vi väckta av en röst i högtalaren som sa nått om evakuering. Så vi packade i ihop saker lite snabbt o gick ner. Va tydligen ett misstag så bara att gå upp igen. Men tur att vi blev väckta! Nu äter vi frukost o ska strax ner på stan igen. Hoppas på mindre folk måndag förmiddag. :-)

It's so fluffy!!

Igår när jag gick o la mig slog det mig hur skönt det hade varit om ngn hade fluffat till kuddarna lagom till läggdags. Så när man kröp ner i sängen e det så där mjukt o gött så man somnar direkt. När jag blir rik ska jag ha en kuddfluffare!
Idag är det måndag, första dagen på en ny vecka. Men min jobbvecka fortsätter, har jobbat 7 dagar i streck o har 5 kvar. Mer än hälften gjort iaf :) Så nu tänkte jag hoppa in i duschen o sen sätta mig i soffan med lite frukost o kolla ett avsnitt DHW. Efter jobbet idag så blir det träning, gött värre!

Ny musik!

Igår såg jag filmen Jag saknar dig. Helt ok film, lite sorglig, lite jobbig, lite rolig. I filmen är bandet Ailucrash med o spelar. Deras Turn the tide fångade mig verkligen. Så kvällen igår (och just nu) lyssnade jag på deras debutalbum och det är faktiskt riktigt bra. Gillar sångaren Ludvig Nilssons röst väldigt mycket. Sen att han e ganska så snygg gör ju inte saken sämre :P

Bläää!

Idag är det måndag, och det är ingen jättebra dag. Känner ingen inspiration alls. Skulle helst bara vilja gå till jobbet i myskläder. Måste städa och tvätta här hemma men orkar inte.. Lördagen tog hårt på mig. Först upp tidigt o gå powerwalk på glashalt underlag, sen hem o byta om o ta tåget till Gbg för shopping o mys. Sen på kvällen hem till Linnea för halv 8 hemma hos med tjejerna. Supergod mat och fantastiskt roligt. Mykcket alkohol och sen sänggång så gårdagen var inte rolig. Tror att det är spår från lördagen som sitter i även idag. Man vet att man börjar bli gammal när man behöver minst två dagar för återhämtning. Sen har jag sovit konstigt inatt, har drömt om olika situationer där jag varit stressad så har vaknat stressad o inte känt mig speciellt utvilad..

Men nu ska jag strax dra mig till jobbet, ska försöka mig på en liten joggingrunda när jag kommer hem oxå. Men kommer nog bli mest gå för konditionen är ju inte den bästa som sagt. Men man måste ju börja nånstans, annars kommer man ju ingen vart. Om det nu inte kommer snö som lägger sig för då får det bli lite styrka här hemma istället...

Bitter...

Just nu är jag ganska bitter över att jag inte satt uppe inatt o kollade hockeyn. Igår övervägde jag med mig själv om det va värt att vara upp till 5, börjar jobba kl 11 så igår kändes det inte så. Men idag när man vaknar o se att vi faktiskt vann guld så hade 5h sömn känts helt ok. Fan. Aja kan ju inte ta tillbaka o göra om så bara att acceptera fakta.

Igår va det dags för innebandy igen o shit va kul det var. Gjorde hela 5 mål och det är nog mer än jag gjort totalt tidigare :) Så ganska nöjd! Men idag har jag ont i halsen o det är mindre roligt... Hade tänkt ta en morgonpromenad men känner att det får vänta, vill inte bli sjuk nu. Så ska göra mig lite frukost och sätta mig o kolla på senaste Grey's Anatomy.

Mat!

Ikväll blir det första träningspasset på det här året då innebandyn startar igen. Ska bli skönt o röra på sig. Frukosten bestod av en tallrik havregrynsgröt med äpplemos och massa kanel plus ett glas roibooste. Kommer vara tokhungrig långt innan jag får käka lunch, men det e väl bra att vänja sig. Allt handlar ju om kalorier in/kalorier ut, så kan inte hålla på o äta hela tiden. Så länge jag får i mig det jag behöver så ska det inte behövas mer. Ska jag bara fundera på vad det blir till lunch...
Men nu jobb!

Detta är inget nyårslöfte!

Jag måste börja träna igen! Har haft noll och ingen motivation nu sen nov typ. Sen har det ju varit ganska fullt upp ocå, kan man ju skylla på iaf... Så nu ska jag hitta motivationen. Igår på jobbet kollade jag mig i spegeln o insåg att jag inte riktigt ser ut som för ett tag sen så imorse mätte jag midjan...Där kom den motivationen! Har ökat ca 5 cm sen i våras när jag tränade endel. Några av de centimetrarna ökade jag i somras men 2,5 cm har kommit nu på senhösten/vintern... Vet att jag har ätit sjukt dåligt och inte rört mig nämnvärt plus att det har varit endel stress på jobbet och det är inte bra bra för bukfettet! Så jag skulle nog kunna säga att jag just nu är i mitt livs oform :( Men Beach 2012 närmar sig så det är väl bara att sätta igång! Har ju en massa planer här i vår/sommar så har ju en morot iaf!
Men nu ska jag iaf belöna mig med att få kolla serier :) Dom sätter ju igån nu efter juluppehåll!

Bra låt!

Har aldrig lyssnat på Slipknot. Umgicks med folk på gymnasiet som var stora fan av dem, men det jag hörde då föll mig aldrig i smaken. Men nu har jag hör en låt som är helt fantastisk!
Älskar texten i det sista stycket.

Bury all your secrets in my skin
Come away with innocence, and leave me with my sins
The air around me still feels like a cage
And love is just a camouflage for what resembles rage again,

So if you love me, let me go. And run away before I know.
My heart is just too dark to care. I can't destroy what isn't there.
Deliver me into my Fate - If I'm alone I cannot hate
I don't deserve to have you,
My smile was taken long ago
If I can change I hope I never know

I still press your letters to my lips
And cherish them in parts of me that savor every kiss
I couldn't face a life without your light
But all of that was ripped apart, when you refused to fight

So save your breath, I will not hear. I think I made it very clear.
You couldn't hate enough to love. Is that supposed to be enough?
I only wish you weren't my friend. Then I could hurt you in the end.
I never claimed to be a Saint,
My own was banished long ago
It took the Death of Hope to let you go

You Ran Away - You're All The Same
Angels Lie To Keep Control,
My Love Was Punished Long Ago
If You Still Care, Don't Ever Let Me Know
If you still care, don't ever let me know

Valet och kvalet

Kan inte bestämma mig om jag ska kolla hockeyn eller gå o lägga mig. Efter ca 5h sömn inatt o jobb i lite över 10h så är jag gaaanska trött, men ändå... Fast blir nog sängen ändå, ska ju jobba imorgon oxå plus att jag är övertygad om jag sitter uppe så kommer dom förlora så att det inte är värt det.
Har iaf haft en myskväll med fina vänner. Kollat på filmen Holiday, drukigt te och ätit melon. Vänner är nog det bästa som finns <3
Nä nu får det bli sängen, Finland gjorde precis mål så....

Snart fryser mitt hjärta till is

När jag blir arg/ledsen/frustrerad får jag alltid känslan av att jag vill ta sönder ngt. Får så mycket känslor inombords som jag inte vet vad jag ska göra med och dom vill bara komma ut. Ibland räcker det lixom inte att gråta, man kan inte gråta tillräckligt. Så på nått sätt kan jag förstå det här med självskadebeteende, man kan hantera känslorna genom att ta sönder ngt och ofta så är det en själv som är närmast. Sen när man mår riktigt dåligt så beror det ofta på att man anklagar sig själv och vad är då bättre än att straffa just sig själv?!
Sen är det ett ganska långt steg mellan att vilja och göra...
Så just nu försöker jag hantera mina känslor genom att vara vaken, ska upp kl 7 imorgon och jobba 10h, och nånstans i mitt sinne så tänker jag att jag förtjänar att vara riktigt trött imorgon, jag har förtjänat att må så här. Skitsvårt att förklara i ord här hur jag tänker och varför jag gör så mot mig...

Aja det finns ingen som är så bra som världens bästa Lasse när man är ledsen, han kan alltid sätta ord på känslorna iaf. Så om inte jag kan skriva ner dem så kan han sjunga dem...

Lars Winnerbäck – Av ingens frö
Du bjuder ut ditt skratt till var och en som önskar få
Älvorna har bjudit dig till vals
Men din salta dagg syns tydligt mot din ögonfrans ändå
Du dansar tyst en kärleksvals från ingen alls

I desperat jakt på en vän
kan du förnedras om igen
Du skänker mer än nån kan ta
för en sekund av nånting bra

Kan någon ge vad du ska ha
Vill någon se vad du har sett
Kan du nånsin hitta rätt
och få tillbaka det du gett

Natten har sin sång om vilsenhet en trappa ner
Där blinkar lamporna till komp av en maskin
Ett trött och vilset barn av trasig värld är allt jag ser
när du felfritt stampar takt till hysterin

Du blommar upp av ingens frö
i värme varm som slask och snö
Du torkar tår av ingens tröst
och lyssnar tyst till ingens röst

Du har rock'n'roll i dina bröst
Du har blues i dina lår
Du har visor i ditt hår
och poesi i dina sår

Men nu syns daggen tydlig mot din ögonfrans igen
Du vinglar bakfull hem till väggar utan svar
Ditt glamourösa hopp om lyckovärld i skymningen
blev en bitter vandring hem i singular

Du har sett drömmar rasa ner
och du vet hur munnar ler
Dom älskar gärna det dom ser
men dom skräms bort om det finns mer

Men du är van vid folks manér
och från din vagga till din grav
är du den vilsna världens slav
du är en tår i svarta hav

Tomfull/fulltom

Appropå mitt förra inlägg, man skulle nog kunna säga att jag är tom och full på samma gång.