Hur många jackor är för många?

För en tids sen skaffade jag ett twitter-konto. Till en början tyckte jag faktiskt det var ganska tråkigt. Men nu har jag hittat lite folk som jag följer, så till och från är det väldigt underhållande. Men har inte bara börjat följa individer, utan även lite företag. Bl.a. Forever 21, det affären som vi handlade mest i på Hawaii. Så varje morgon får jag nu massa tips på kläder, vilket innebär att jag i princip skulle kunna göra slut på hela min inkomst varje morgon :) Farligt är det, men så roligt!
När jag hjälpte Linnea flytta i lördags så pratade vi om jackor. När hon packade hade hon räknat till att hon ungefär har 2 jackor per årstid, alltså 10 jackor. Sammanlagd har hon och Jonas alltså 20 jackor, o det tyckte hon var galet mycket, vad ska man med så många jackor till?! Men så hjälpte jag Lisa flytta in och organiserade hennes garderob. Hon har otroligt mycket kläder, speciellt jackor. Så jag var tvungen att räkna hennes, 18st tror jag det blev. Hjälp tänkte jag! Men så började jag fundera lite, jag har nog oxå ganska många jackor, så imorse räknade jag dom och fik det till 14st. Men är osäker på om jag fått med alla. Har två jackor som man kan ha inne, men som jag på sommaren ibland har ute o dessa har jag inte räknat med... Men det är ju faktiskt sjukt många jackor folk har. Nu använder jag ju inte alla, kanske bara nån gång per år. Skulle behöva en större garderob....


Gillar förresten att Lisa har flyttat hem till stan. Två kvällar i rad (sen även två kvällar hos Fam Gus innan hon flyttade till eget) har jag blivit bjuden på kvällsmat. Först lite power walk dit, lite mysig kvällsmat med tända ljus o te, o sen power walk hem. Bra för både mig o Ronja :)

Kom på igår att jag skulle vaccinera Ronja. Men innan jag gick dit kände jag att hon va tvungen att springa av sig lite, så jag gick till hundgården i närheten. Där va det redan några hundar men jag tänkte att det kunde vara bra för henne. Hon är nämligen riktigt dryg när man träffar andra hundar. Skäller och morrar o lyssnar inte alls. Iaf, inne på gården var den en lite tibetansk spaniel, en blandning mellan spaniel och labrador och en jättestor Rottis. Ronja fann genast en vän i den tibetanska spanieln. Hennes ägare var oxå imponerad för Ronja fick den här lilla hunden att springa som aldrig förr :) Men sen gick den o då kom det två bruna labradorer istället. Ronja blev livrädd o började springa, då tänkte den ena av dessa att det va lekdags o började jaga henne. Ronja som annars älskar att bli jagad vart livrädd. Nån gång sprang hon förbi mig o man hörde hur hon gnällde i panik :) Stackars lilla, så kaxig när de har koppel på, men nu helt tyst. Men det va bra för henne. Snart ska vi gå lydnadskurs o det kan vara bra om hon är van vid flera okända hundar, inte bara Douglas, Emelies hund, för honom får hon göra vad hon vill med. Inte konstigt hon blir dryg :)

Idag snöar det ute. När nästan all is är bortsmält så ska det komma mer elände. Man har ju nästan haft lite vårkänslor, men då har man ju faktiskt glömt bort att underbara Februari är på ingång, årets kallaste månad. Woohoo!

Nu blir det promenad!

Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0