Livet går vidare

Mmmm frukost! Det har verkligen blivit min favoritmåltid. Idag blev det havregrynsgröt med äpplemos o kanel, ett ägg, en macka grockornigt rågbröd med makrill i tomatsås och ett glas Ecinacea mot förkylning. Så sitter här och njuter och kollar på nyhetsmorgon. Igår såg jag med ett öga på Thintervetion, ännu ett gå-ner-i-vikt-program med en supertränad blond tjej som skulle hjälpa ett gäng tjockisar att gå ner i vikt. Hon åkte hem till dom o kollade igenom deras kylskåp o slängde ut allt onyttigt, tänk typ Anna Skipper, fast den här tjejen va ganska snygg :) Det hon rekommenderade är i princip det jag äter. Så känns ju bra att man inte är helt ute och cyklar :) Tyvärr va det ju festligheter i helgen så både alkohol och tårta slank ner, men jag tänker inte tappa motivationen för det, bara att fortsätta. Känner fortf av min hals men idag va den bättre än på flera dagar, kände i princip inte alls av den när jag vaknade, så ikväll får det bli ett spinningpass. Imorgon har jag o Lisa bokat vattengympa, får la se om det blir vi o pensionärerna. Men gött o hoppa i varmbassängen.

Igår började skolan på HV igen och här var det ord och inga visor. Ska läsa Vetenskapsteori och forskningsmetodik, för att om några veckor börja skriva på c-uppsatsen. Redan till nästa måndag har vi två inlämningsuppgifter, varav en ska vi hitta tre vetenskapliga artiklar som är relevanta för det ämne vi ska skriva uppsats om. Fick även klart för mig igår att jag kommer få skriva den här uppsatsen själv. Min partner på b-uppsatsen ska åka upp till Ludvika och skriva åt ABB. Jag har dåliga möjligheter att bo där uppe plus att jag inte är så sugen på att skriva om något så tekniskt... Har mailat vår programansvarig för o se om det finns möjlighet att skriva tre st, men hon trodde inte att det var ok, men skulle vidarebefordra det till våra handledare. Jag får helt enkelt ta fram mina superkunskaper  och slänga ihop en egen, hur svårt kan det vara? :P

Sen har vi alla de andra roliga sakerna vi ska göra i skolan den närmaste tiden. Lärarna har gått loss helt galet på inlämningar och tentor så schemat är fullspäckat fram till slutet av mars. Ja o sen blir det ju uppsatsen så kommer nog inte bli så lugnt efter mars heller... Men snart är man klar o det är väl bara att fokusera på ljuset i tunneln :)
Igår va den en av mina vänner på FB som la ut en länk till en otroligt rolig sida. Alla som har eller har testat iPhone eller iPad vet att det finns ngt som heter AutoCorrect, alltså när man skriver så inte bara föreslår telefonen ord, den väljer förslaget om man inte trycker bort det. Jag lånade Jessi's iPhone några ggr eftersom min telefon la ner surfingen, samt att jag nån gång surfade på en iPad i Apple Store, o jag höll på de få ggr bli tokig på på grund av denna funktionen. Den sidan in vän la ut har samlat ett gäng sms där det blivit väääääldigt fel, och roligt, pga av AC. Har suttit här o skrattat gott :) Sidan hittar ni här.

Nu ska jag göra mig i ordning o gå till skolan (känns sjukt ovant)

Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0