På gott och ont

Hittade gamla meddelanden på FB som tog mig tillbaka till en helt annan tid, en tid som jag på nått sätt trott att jag fortfarande levt i. Då hade jag precis startat min utbildning och var både positiv och negativt inställd till den :) Jag tränade en hel del, planerade min 25-årsfest och Thailandsresa. Det var mycket känslor inblandade, känslor som nu känns väldigt långt borta. Att läsa fick mig att förstå en del, men oxå att bli väldigt ledsen. Saker jag uttryckte att jag var rädd för slog senare in och jag kände precis så som jag var rädd för att känna. På nått sätt anade jag nog redan då att problem var på väg, men eftersom jag kände som jag gjorde va det inget jag ville fundera mer på.
Ju längre tid som går desto mer distanserad blir jag från dessa känslor, men med tanke på hur starka de var behövs det mycket tid. Men jag har iaf den senaste tiden börjat känna att det finns en väg ut, bort från allt det jobbiga. Visst kommer känslorna tillbaka ibland och ger mig en ordentlig käftsmäll, men det blir mer och mer sällan och med mindre och mindre kraft. Men det kommer dröja innan jag involverar mig så i en annan människa igen. Jag är en riktig optimist, men de senaste årens händelser och känslomässiga berg-o-dalbanor har all bränt mig lite i kanterna.
Men nu är det nytt år, snart ett år sen den riktigt neråtgående spiralen satte igång, och det är dags att gå vidare, på riktigt. 2011 kommer bli ett bra år. Det är jag, mina vänner och alla nya människor som kommer i min väg som kommer skapa det här året. Det ligger helt i våra händer och det kommer bli fantastiskt!




And the brightest sign, it is full of holes 
And it's full of paying lost violent criminals 
With a little fate 
And the worst of lies, with a love so deep 
It's war with endless fire inside 
Go right back to the line 

Every single day, every 9 to 5 
Ever body works it hard, but then we finally die 
And there's no remorse 
Or the slightest sound 
We're forever cool with the way it breaks up and down 

Let's start a riot 
Nobody's right 
Nobody's wrong 
Life's just a game it's just one epic holiday 
However far this 
Takes us along 
Take us away 
It's just one epic holiday 

On the Sunday rain 
Like a lonely ghost 
And the furthest point from here is right outside the door 

Open up your eyes 
Take a breath if you will 
And the sun is still alive even though it's hard to tell 

Let's start a riot 
Nobody's right 
Nobody's wrong 
Life's just a game it's just one epic holiday 
However far this 
Takes us along 
Take us away 
It's just one epic holiday 
Let's start a riot 

Nobody's right 
Nobody's wrong 
Life's just a game it's just one epic holiday 
However far this 
Takes us along 
Take us away 
It's just one epic holiday 

Nobody's right, nobody's wrong, lets start a riot 

Let's start a riot 
Nobody's right 
Nobody's wrong 
Life's just a game it's just one epic holiday 
However far this 
Takes us along 
Take us away 
It's just one epic holiday 

Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0