Något är inte som det ska

Sitter här i soffan o funderar på vad det är som känns fel. En känsla jag har om att ngt känns konstigt och annorlunda. Så slår det mig att det är så väldigt tyst. Hör inga bilar ( ja nån enstaka nu bara för att jag skrev detta), ingen musik, inget stök från grannarna, nä i princip inga ljud alls. Har efter två veckor boendes bakom ett hotell där dom hämtade sopor kl 03.00, levererade folk dygnet runt och började jobba med fasaden vid 6-7-tiden på morgonen vant mig vid ständiga ljud. Oc jag inser nu att det är väldigt lugnande. Kan inte alls slappna av och koncentrera mig när det är såhär tyst, känns som om det saknas ngt. Sen så känner jag ju mig fortf helt snurrig av tidsskillnaden, började gäspa vid 1-tiden, så nu när det e mörk ute känns det som om det är mitt i natten, vilket förstärker känslan av konstighet. Skulle helst vilja gå och lägga mig nu, men idag ska jag träna.

Skolan har väl gått sådär idag, läser boken, men den är så fruktansvärt tråkigt skriven. Känns inte som om man kommer nånvart. Men på torsdag tänkte jag vara klar så att jag på lördag och söndag när vi kommer hem från Linkan kan vara ledig med gott samvete. För på måndag ska jag återigen äntra HV's lokaler och börja kursen Vetenskapsteori och forskningsmetodik. Låter väl helt otroligt spännande :/ Vi ska redan om en vecka ha valt ut tre vetenskapliga artiklar inom ämnet vi vill skriva uppsats om och presentera dessa... Suck, vet ju inte ens vad jag vill skriva om.

Har letat jobb idag oxå. Eller iaf kollat jobbannonser. Kollade alla jobb i Sthlm. Shit vilka annonser det finns :) Dom roligaste var de som sökte statister. Någon ville ha en "ngt överviktig tjej", ngn ville ha en "hundfamilj med två barn", ngn sökte statister för inspelning i Thailand och ngn sökte statister till Miss Lebanon (eller nått sånt) men tyvärr inga passande säkerhetsjobb... Funderar på att söka jobb på TopShop istället, kläder är ju aldrig fel :)
Nu tillbaka till boken om professionell vägledning...

Va fan snackar du om?
Postat av: Catrine

aaahaha. kände exakt samma sak igår! Det är helt sjukt tyst! Satte på radion, musik och tv på en gång för o kompensera! :)

2011-01-12 @ 11:13:31
URL: http://catrinegyllensten.com

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0