1:e januari 2011

Så då va vi inne på det nya året. Gårdagen var kanon! Efter middag på The Cheese Cake Factory blev det hem till hostelet o hänga lite med det andra. Sen åkte jag o Jessi med två andra svenska tjejer till Aloha Tower för nyårsfest. Sjukt mycket folk var det, men på ett stort område så det var aldrig trångt. Det som va kass var att man kunde köpa öl och så inne på barerna, men man fick inte ta med dem ut, trots att det var ett inhägnat område. Så vid tolvslaget stod vi med varsin öl inne på Hooters, bara att hälla i sig den så fort som möjligt för att gå ut o kolla fyrverkerierna. Sen gled vi runt på de olika ställena, fanns all musik man kan tänka sig, samt VJ's, skumparty och mat :) Kl 2 stängde det och då skulle alla ha tag i en taxi... Vi letade runt i nästan 40 min innan jag haffade en mitt ute i gatan :) Halv 4 somnade vi gott.
Så idag trodde jag att det skulle bli en jobbig dag, men jag vaknade halv 9 och mådde kanon! Va på stranden kl 10 och har varit där tills nu. Ikväll blir det lite mer partaj med några som bor hos oss, vi ska till "kvarterskrogen" Lulu's. Där verkar det alltid vara livat och vi har läst i några guideböcker att det är värt ett besök. E ju ändå lördag så passar ju bra ikväll.
Ska försöka lägga in lite bilder nån dag nu oxå, men det blir nog på FB. Såg att jag lyckats få in en bild där häromdagen, så den borde finnas bland taggade bilder på mig :P
Jessica, vi har inte testat surfingen än, lutar dock åt att det blir sky diving på måndag :) Frida, finns inte så jättemånga stenar här på stränderna men jag ska hålla ögonen öppna :) Mamma, hur gick nyårsafton? Va skrutten rädd? Hade ni trevligt? Skönt o höra att hon sköter sig.
Kram på er alla!

Va fan snackar du om?
Postat av: mamma o pappa

Allt gick jättefint på Nyår,Ronja blev allas favorit,hon var lugn o fin hela kvällen.det var inte så mkt. raketer o smällare i Halvorstorp.God mat från AoO samt alkoholfritt för mig som körde bil.Tursamt nog eftersom det är är snorhalt ute efter tö och sen frost igen.Nina o Kjell gick hem från Nylanders på nyårsnatten,Kjell halkade,slog i ändan o hamnade med ambulans på akuten.dock var det inget allvarligt,han är hemma igen.Idag har Gripen hemmamatch detblir nog att vi går dit en stund,Ronja får stanna hemma.Fortsatt Gott Nytt KRAAAM MA.

God fortsättning på året till er. Ronja sköter sig normalt sett, men igår fick hon spel på det uppskottade spåret på vår baksida och sprang fram och tillbaka utan att bry sig om några kommandon. Jag försökte med sitt men hon for bara iväg när jag skulle ta henne. Efter drygt 10 minuters springande kom jag på att man skulle ge kommando och slänga något när hon inte lydde. Det blev handskarna som flög i backen, när hon inte satte sig. Efter femte gången med handskarna i backen satte hon sig äntligen och hon kunde lyftas upp och genom det höga snötäcket föras "i säkerhet" in i köket. Puu!!

Idag är det jackpot på V75 och syster Lotta fyller 53 år. Vi brukar inte ge presenter, men idag tänkte jag låta henne få 50% av min V75-kupong, om jag får tag på henne på telefon, så att hon, om hon är hemma, kan följa tävlingarna på TV. Det blir också en långpromenad med Ronja och att gå och se Gripen mot Nässjö.

Fortsätt att ha det bra. Här lutar det åt några minusgrader den kommande veckan med ca 305 risk för snö. Ha dé PA

2011-01-02 @ 10:03:29
Postat av: mamma o pappa

Allt gick jättefint på Nyår,Ronja blev allas favorit,hon var lugn o fin hela kvällen.det var inte så mkt. raketer o smällare i Halvorstorp.God mat från AoO samt alkoholfritt för mig som körde bil.Tursamt nog eftersom det är är snorhalt ute efter tö och sen frost igen.Nina o Kjell gick hem från Nylanders på nyårsnatten,Kjell halkade,slog i ändan o hamnade med ambulans på akuten.dock var det inget allvarligt,han är hemma igen.Idag har Gripen hemmamatch detblir nog att vi går dit en stund,Ronja får stanna hemma.Fortsatt Gott Nytt KRAAAM MA.

God fortsättning på året till er. Ronja sköter sig normalt sett, men igår fick hon spel på det uppskottade spåret på vår baksida och sprang fram och tillbaka utan att bry sig om några kommandon. Jag försökte med sitt men hon for bara iväg när jag skulle ta henne. Efter drygt 10 minuters springande kom jag på att man skulle ge kommando och slänga något när hon inte lydde. Det blev handskarna som flög i backen, när hon inte satte sig. Efter femte gången med handskarna i backen satte hon sig äntligen och hon kunde lyftas upp och genom det höga snötäcket föras "i säkerhet" in i köket. Puu!!

Idag är det jackpot på V75 och syster Lotta fyller 53 år. Vi brukar inte ge presenter, men idag tänkte jag låta henne få 50% av min V75-kupong, om jag får tag på henne på telefon, så att hon, om hon är hemma, kan följa tävlingarna på TV. Det blir också en långpromenad med Ronja och att gå och se Gripen mot Nässjö.

Fortsätt att ha det bra. Här lutar det åt några minusgrader den kommande veckan med ca 30% risk för snö. Ha dé PA

2011-01-02 @ 10:06:55

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0