Vem behöver åldersnoja?!

Jag älskar verkligen ålder! Det är så himla roligt att gissa hur gamla folk är, och inte minst låta dem gissa hur gammal jag är. I förra veckan blev jag stoppad av en 3-försäljare som ville veta hur gammal min mobil var. Sen frågade han även hur gammal jag var. Kunde inte låta bli att låta honom gissa. Han svarade 89-90:a. :D När jag då sa att jag var för 83 blev han stum. Försökte stamma fram ngt men det gick inte. Hans kollega sa till honom att lägga ner eftersom han redan gjort bort sig. Så han hälsade en bra dag o sa hej då. Gick o skrattade för mig själv ganska länge efter detta. Inte så mycket kanske för att han trodde jag var så ung, utan mer för att han blev så chockad när jag sa hur gammal jag egentligen var. Så ikväll satte sig några killar vid vårat bort o jag o Lisa kunde inte låta bli att spekulera i hur gamla de var. Dom såg ut att vara i lite blandad ålder, men Lisa trodde på ungefär 19-20. Jag trodde på något äldre men var inte alls säker. Så var vi tvungna att fråga en av dom. Jag skulle gissat på att han var något år äldre än mig, han var 35. Då vart jag ganska chockad :) Sen två av dom andra då. Dom fick först gissa på min ålder, den ena sa att han trodde på 87:a, o den andre trodde på 90-91:a... Då var jag tvungen att asgarva lite :) Dom blev oxå ganska så ställda när jag sa hur gammal jag är. Så skulle jag gissa, den ena såg ganska ung ut så gissade på 87:a, den andre 85:a. Båda var som mig, så jag var inte jättelångt ute o cyklade. Men det är det här jag tycker är så intressant, ju äldre man blir, desto mindre roll spelar åldern. En kille på Hawaii ville inte säga hur gammal han var för att tyckte att det var oviktigt, bara en siffra. Jag är nog ganska villig att hålla med honom. Vi är väldigt låsta i åldersroller, iaf när vi definierar andra., och detta är ju faktiskt väldigt tråkigt. Bara för att man är en viss ålder ska man väl inte behöva vara på ett eller annat sätt. Eller vara mer eller mindre mogen (eller vad man nu tycker) för det har ju inte så mycket med ålder att göra. 

Nu sitter jag här mitt i natten o funderar på om jag ska träna imorgon eller inte. Va inte meningen att det skulle bli så här sent ikväll men lägger jag min nu orkar jag ju upp ändå. Vill väldigt gärna gå på passet oxå, eftersom han som har det är grym. Sätter nog klockan o orkar jag inte imorgon så orkar jag inte :)
Va ju på det här tabatapasset idag o det var väldigt speciellt. Först körde vi 6min uppvärming på ca 65-70%. Sen ökade vi lite till 75% o körde där i nästan 10 min. Sen va det dags för intervaller. 8st på 20sek med 10sek vila. Sen skulle vi ner på 75% igen o ligga där ett par minuter, och sist ett par minuter på 65% igen. Så var passet över ungefär när man var som mest sugen på att köra ett par låtar till. Men enligt den här japanen skulle det här va det absolut bästa sättet att kombinera explosivitet och uthållighet på samma gång, o jobbigt var det ju :) 
Håller på att sätta ihop musiken till mitt egna spinningpass nu. Får la använda det sen när jag börjar springa o sen när jag över inför Tjejvättern. 

Nä nu ska jag sova, vill träffa Loffe imorgon! Satsar på det, en resorb så är jag på banan igen :)


Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0