Possible Browser Hijack attempt?

Jag e änna lite nervös inför morgondagen :) Inte varje dag man blir ett helt år äldre! Men sitter o funderar på vad jag ska få i present av mina föräldrar. Dom har inte frågat mig vad jag vill ha o när jag sa att jag önskade mig bidrag till en systemkamera sa mamma blankt nej. Sa att jag kunde tänka mig ett Ps3 oxå men då bara tittade hon konstigt på mig.. Så nu kan man ju undra vad dom har hittat på.. Spännande :)
Sitter just nu med en uppgift till skolan som handlar om skadlig programvara på datorn. Ska kolla igenom en AdAware SE log o en Hijack this-log o identifiera vad för typ av saker programmen hittat, o sen skriva vad dom gör, hur man får dom på datorn, varför och hur dom gömmer sig på datorn. Lättare sagt än gjort. Shit va skit det finns, kommer ju aldrig våga installera ngt på datorn igen. Många av sakerna känner jag igen att jag haft problem med tidigare, innan jag skaffade ett ordentligt totalskydd för datorn, o då hade man inte en aning om det var pga att man hade skit i sin egen dator. Men man lär sig nya saker hela tiden, o det e väl det som e lite meningen med skolan :) Uppgiften ska iaf vara inne idag så jag känner att jag har lite bråttom. Internet är en stor plats att leta fakta på o mina klasskompisar som jag läser kursen ihop med har åkt till Egypten, så jag får klara ut det här bäst jag kan.
Annars idag har jag varit o storhandat. Blir ju kalas i dagarna två så blev 4 kassar mat och gott. Ska baka två olika kakor o göra lite plockmat. Så det ska bjudas på New York cheesecake med blåbär och pepparkaksbotten, på söndagen blir det vit chokladkladdkaka med varma hallon, , piroger med ost o skinka samt tacofärs, kycklingspett, quesadillas, tre olika dippsåser och morots- och gurkstavar på lördagen. Sen ska jag även fixa ihop en god fördrink till tjejerna, har bara inte kommit på vad det blir än. Har ju massa olika sprit, vin o cider hemma nu efter att pappa varit i Tyskland igen :) Så jag klarar mig igenom snöstormen, haha.
Oki nu ska jag sluta skratta åt mina egna dåliga skämt o försöka få klart den här uppgiften. Så kan jag ta en välförtjänt långhelg sen. (jag kommer att ignorera mina övriga skoluppgifter fram till nästa vecka)

Va fan snackar du om?
Postat av: Jessi

Ser fram York cheesecaken på söndag ;-) Det är ju jäkla synd att jag missar allt det goda på lördag...

2010-11-25 @ 16:58:22

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0