Snöstorm!

Då va det här då, det polska snöovädret som de varnat för i ett par dagar. Enligt min telefons vädertjänst (yr.no) skulle det komma ikväll, men nyheternas väder sa tisdag morgon o så blev det ju tydligen oxå. Jag var uppe ganska sent igår så när min mor ringde mig kl halv 10 låg jag fortf. o sov. Hon ringde för att kolla hur det var ute o eftersom jag har Ronja så trodde hon jag varit ute med henne. Men inte :) Så jag frågde lite yrvaket, e det snö ute? Hon sa bara; Ja, jag säger bara ja. Så jag tittade ut o möttes av ett riktigt vinterland. Dock inte den fina blåa himlen o solen som lyser på snökristallerna.. Nä det va vertikalt snöande o en jämngrå himmel. Men har man en liten vovvis måste man ut ändå, så det va bara att klä på sig långkallingar o vinterjacka o traska ut. Fick dock äntligen användning för min fina pälsmössa jag köpte i London. Den har inte riktigt känns nödvändig tidigare :)
Ronja va lite kluven inför snön. Hon verkade tycka det va roligt att springa o hoppa i den, men ganska snart rusade hon hem istället o ville in.
Här kommer lite bilder från morgonens promenad :)
Uuhh det blåser!
Full fart :)


Jessi ser du lilla bilen, körbar? ;)


me in my vinter outfit



Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0