Lycklig är nog bara ett försats

Jag är nog ännu mer lycklig idag, om det nu går. Mitt liv går åt rätt håll äntligen och det sköna är att jag vet att jag är med och påverkar det. Som det att jag bestämt att sluta spela spel. Jag gillar själv inte när folk gör det så därför ska jag inte heller göra det. Personer får ta mig för den jag är o kan dom inte det är det deras förlust! Just nu finns det en person som skulle kunna komma och betyda mycket för mig i framtiden o jag har inte kört ngt spel (förutom att flörta lite (o)skyldigt) o detta verkar löna sig. Skulle ev ha träffats ikväll, blev inte så, men vi har bestämt att vi ska ses på måndag iaf. Jag har försökt vara ärlig och rak mot denna personen och allt känns super. Så nu vill jag bara att helgen ska gå!

Den senaste dagarna har vi ju som sagt suttigt och skrivit uppsats. Den handlade om stress inom riskfyllda yrken - hur påverkar den och hur kan man förebygga den. Sen har vi även lyssnat på ett helt gäng andra uppsatser och det jag kommit fram till är att kontroll är en av de viktigaste faktorerna för att inte känna sig stressad. Om man inte känner att man har kontroll i en situation så kommer man känna sig stressad. Och hur reagerar man när man känner sig stressad? Jo man vill antingen fly eller kampa. Dessa känslor bygger på primitiva reaktioner som härstammar från tiden när vi va tvungna att antingen fly eller kämpa för vårat liv mot ngt farligt djur eller ett rivaliserande gäng människor. Men i dagen sammhälle så behöver vi oftast varken fly eller slåss för vårat liv, dock kan vi behöva göra det för våran stolthel eller självkänsla. Därför har jag kommit fram till att människor som tycker illa om dig utan att egentligen känna dig, eller personer som hånskrattar dig rätt i ansiktet, gör detta för att de känner sig hotade och osäkra. De har inte kontroll över situationen. Så att reagera på detta sätt är att försvara sig och det är en helt naturlig reaktion. Jag grundar inte detta bara på egna teorier utan oxå på egna erfarenheter. Jag är en människa som behöver kontroll för att känna mig trygg, så i en situation där jag känner mig osäker så vänder jag denna osäkerhet till ilska eller hån. Detta levde jag med i över ett år mot en person som nu är det bästa som finns i mitt liv. Om jag bara hade känt mig trygg, eller kunnat styra min rädsla så hade kanske saker sett helt annorlunda ut.
Det är därför jag ler efter ikväll, där man fått ett hånskratt i ansiktet av den "nya", och vet att detta berodde på en osäkerhet hos henne. För oavsett hur mycket han tycker om henne så kommer osäkerheten finnas där hos henne.
Där jag är i mitt liv just nu kan jag ta detta utan att bli varken arg eller ledsen. Jag har accepterat att saker är utanför min kontroll och jag har även insett att jag inte vill att det ligger i kontroll hos mig längre. Jag vill att livet ska gå vidare!, och det gör det på ett helt underbart sätt. I mitt "nya" liv fokuserar jag min energi på mina vänner och allt det nya som ligger framför mina fötter istället för att fokusera på det jag inte kan kontrollera. Och jag ler hela vägen framåt, för det är framåt som det lyckliga finns!
Ja man skulle faktiskt kunna säga att jag är äckligt lycklig just nu, visst är det hemskt?! =)

Nu ska jag sova, ska upp ganska snart o kolla på killar i minimala kläder, inte fel alls. Det bästa är att jag får göra det med världens bästa Jessi! Henne älskar jag villkorslöst hela tiden. Hon är min livskamrat, min själsfrände och min bästa vän. Jag tror att hon, eller förresten jag vet, att hon är en av de största orsaker till att jag är en av världens lyckligaste människor. Hon och Mr M =P

Nu blir det sova och kanske drömma lite trevligt.

Va fan snackar du om?
Postat av: Fröken Jessi

Jag blir helt rörd! Du betyder otroligt mycket för mig med!! Jag är så glad att jag tog den där chansen den där dagen och skickade iväg ett mail till dig :-) Du är en fantastik vän och jag är väldigt glad att du finns vid min sida! Love you!

2010-05-29 @ 03:08:25
URL: http://frokenjessii.blogg.se/

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0