Det e bara att bestämma sig

Jag har haft en ganska kass vecka. Inte kunnat sova på kvällarna pga alla tankar som snurrat och snurrat och snurrat. Skulle behöva att ngt positivt hände i mitt liv. Ngt nytt att fokusera på och se fram emot. Men idag gjorde jag iaf som de flesta tjejer gör när de känner sig nere, shoppade! Men kanske inte en normal shopping, utan jag gav mig själv en ny mobiltelefon! Äntligen bestämde jag mig. Har läst en del recensioner, kollat på demonstrationsfilmer och räknat och räknat. Tillslut blev det en SE Xperia X10. En vit självklart =) Hoppas på att få den i nästa vecka nångång. Varför det slutade med just den berodde mycket på att den har grym kamera, den har android, den har snygg design och den har lite roliga funktioner i sig som t.ex.Timescaping. Varför det inte blev en iPhone va pga kameran i den, ingen radio, gick bara att få på 24mån bindning plus den börjar kännas lite gammal. Varför det inte blev en HTC Desire va pga av den tråkiga designen plus att jag tycker att de HTC jag testat är lite för "jobbiga" alltså mer för äldre män (eller kvinnor oxå för den delen) som jobbar mycket och använder telefonen till att synka med mail eller liknande. Jag kanske har fel när det gäller Desiren men jag tror att X10 kommer passa mig utmärkt. Ett plus var att den fanns i lager, det gjorde inte Desire. Så iaf blev det ett Telenor 199 pott med 200 i förhöjd med 69kr/mån fri data och 99kr/mån fria sms. Hade ju egentligen bestämt att jag skulle sänka min månadskostnad, inte höja den med 68kr, men jag valde att betala av en del av telefonen istället för att ta allt kontant direkt. Efter ungefär 2 veckors räknande kändes detta bäst. Att jag inte bytte operatör är först och främst bekvämlighet, har haft Telenor i 7 år så jag vet vad jag har och jag är nöjd med dom. Sen så tyckte jag inte att någon annan hade ngt bra erbjudande. Halebop hade en begränsning på 3gb sitt surfande, vilket man gör slut på ganska snabbt. Tre hade minsta bindningstid 18mån och jag vill ha max 12 och Tele2 har sjukt dyra mobiler om man binder sig på 12 mån, visst man ringer billigt, men 10öre/min mindre gör inte så stor skillnad när man riger för ca 100kr/mån. Så nu har mitt mobilförsäljarsinne fått jobba ordentligt! 

Men nu ska jag sova. Har precis kollat ett sjukt bra avsnitt Greys Anatomy och förstår inte hur jag ska kunna vänta hela sommaren på nästa. Hoppas den går fort =P

Kvällen låt blir en riktig sköning med bra budskap, det passar. Men först lite bilder på X10


 
Tribute Mega Stars – This Ain't a Love Song (Tribute Version) 
(inte orginalet, det finns inte på Spotify)



Va fan snackar du om?
Postat av: Jessi

Grymt bra låt! Det är sjukt hur lika vi egentligen är! :-) Mobilen är också grym, ett bra val tycker jag! Jag skulle också kunna tänka mig en sådan faktiskt, en vit då såklart! :-)

2010-05-22 @ 19:45:23
URL: http://frokenjessii.blogg.se/
Postat av: gantraz

Måste säga att din smak är precis så god som jag hoppades på =) Sony Ericsson är det självklara valet även för dig =) hoppas jag ;-)

2010-05-22 @ 20:01:19

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0