The little things in life

Ibland är allting skit. Det känns som om allting man gör går emot en. Småsaker som annars skulle kännas triviala blir ett rent helvete. Men helt plötsligt händer det ngt som gör att det inte känns lika tungt och vips så följer fler positiva saker. Det är detta man måste försöka påminna sig om när det känns som allra värst. Svårt, ja, men allt löser sig =)
Som ni förstår har jag haft en ganska bra dag tillslut. Började inatt när jag inte kunde sova o låg i sängen och i huvudet snurrade en massa tankar. Tillslut somnade jag av ren utmattning, och blev väckt av ett sms efter alldeles för få timmar sömn. Dagen ägnades åt att försöka skriva på uppsatsen blandat med några serieavsnitt och allmänt grubblande. Skickade ett mail igår för att försöka reda ut saker och nu i eftermiddag fick jag svar på detta. Ska äntligen få avsluta allt det jobbiga och bara vetskapen om detta gör att allt känns mycket, mycket bättre. Sen flöt kvällen på på ett underbart sätt. Promenad i värmen med min favorit Jessica, under promenaden ringer min chef och jag får äntligen mina tider för sommaren. Många timmar och i stan till på köpet! Underbart! Verkar även som att det kan bli lite jobb både nu innan sommaren och i höst, underbart x2!

Visst är jag fortfarande ganska trött på alla människor som behandlar andra som skit, ljuger och hittar på, men ikväll är det lite lättare att inte fokusera på detta utan prioritera det positiva.


Hoku – Perfect Day



Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0