Bad girl wants bad boy

När jag går runt o funderar på dagarna så tänker jag mycket på vad jag skulle kunna blogga om. Oftast är det smarta saker, men bloggar jag då? Näe oftast glöms det bort o så blir det inget bloggande alls.
Idag gick jag på jobbet o grejade o började fundera på det här med Bad Boys, o varför tjejer vill ha sånna killar. Nu kan jag ju bara prata utifrån mina egna erfarenheter och tankar, som vanligt, men detta är min teori:
Människor vill känna sig speciella, de vill veta att de betyder ngt. Det är därför många är rädda för döden, det är inte rädda för att dö, utan för att inte bli ihågkommna när de väl är borta. Därför behöver vi hela tiden bekräftelse, vi vill veta att vi är viktig för någon, att vår existens har gjort ngn skillnad i världen. O att vara speciell i någon annans ögon är en stor del av denna bekräftelsen, därför tror jag att man som tjej vill ha en bad boy för att man hoppas kunna vända honom till ngt bra. För ingen normal människa vill väl att ens partner knullar runt, slåss eller begår brott. Men man vill ha en sån kille så att han kan bli "snäll", man blir den som gjorde att hans liv fick en annan mening.
Sen e det klart att spänningssökaren i en får kickar genom att dejta ngn som är lite "farlig" oh spännande, man vill ju inte alltid veta vad man får. Men i det långa loppet är söker de flesta en person som de kan känna sig trygg med och lita på. Om man jämför med en "snäll" kille så där vet man ju oftast vad man får och man kan ibland få känslan av att han skulle vara tillsammans med vem som helst, han e ju så snäll (ok nu e jag väldigt generell men har lite svårt att förklara på nått annat sätt:)) och när han e sån så försvinner lite av den där betydelse-känslan. Om man lika gärna kunde varit vem som helst så tappar det ju syftet. Så därför vill vi ha de där lite "dumma" killarna. De som just knullar runt endel utan att hitta ngn speciell, eller de som hellre lägger sin tid på polarna o låter en komma i andra hand, eller de som är ute o slåss o ställer till bekymmer. Detta för att om vi kan få de att ge upp sitt gamla liv, att sluta med denna för vår skull, så har vi gjort en skillnad i världen, vi har visat att vi betyder ngt för ngn annan, vi är inte vem som helst.

Så dessa tankar stödjer min och Erikas teori; att man ska ligga runt innan man stadgar sig. Då vet man mer vad man vill ha än om man stannar hos första eller andra bästa. Då vet man att personen man blir med är speciell, och personen du är med vet antagligen så oxå.

En go låt får ni oxå =D




HOFFMAESTRO – Highway man


Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0