Jag gjorde som du sa!

Besökte min vän Jessi's blogg o i sitt senaste inlägg hade hon en sommarlista, o listor är ju alltid roligt tänkte jag o gjorde som hon sa, kopierade :) Såhär kommer den:


1. Ditt favoritställe på sommaren?

- Självklart västkusten! Somarstugan, öarna, standen, städerna!

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
- Vid sol vill jag åka båt o sola, kanske stanna på en ö där man kan bada o snorkla. Vid regn är det skönt att sitta inne o spela spel med familj och vänner, äta massa gott.


3. Vad lägger du hellst på grillen?
- Egenmarinerad hel fläskfile med min egna ljumma potatissallad och mammas grillsås, sjuuuukt gott :)


4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
- Har ingen semester, ska jobba hela sommaren. Men ska försöka hänga lite ute på stugan så att man får en snygg bränna. Sen så får vi se vad som händer. Pratas om Gotland ev :)

5. Dina bästa sommarfärger?
- Färger! Rosa, blått, gult! Sen är ju vitt alltid snyggt när man e brun.

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
-
Jordgubbar, serveras med grädde och socker, åka båt, hänga på smögenbryggan o shoppa :)


7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Har otroligt många, men innan vi köpte sommarstugan så va vi mycket nere i skåne och jag minns de långrunda stränderna där, med maskar som gjorde små högar på sandbottnen, dom gillade jag att gräva i :)

8. Havet, sjön eller poolen?
- Havet, alltid havet! i sjöar finns det massa äckliga spindlar o skalbaggar o pool e ju inte på riktigt plus att klor gör ont i ögonen :)

9. Vad väljer du i glassbaren?
-
Bägare, 3 kulor. Smakerna är ofta de ovanliga, men älskar även sorbéer.

10. Vart går din drömsemester?
- Maldiverna eller Seychellerna! En egen bungalow ute i havet så det första man ser är detta:

 Inte helt fel :)

Lägger till en egen fråga oxå...

11. Vilken låt tror du blir sommarens plåga?
- Enligt Gunilla är det Yolanda Be Cool & DCUP – We No Speak Americano - Radio Edit o sen så tror jag även på Sean Banan – Skaka Rumpa :) Sen min absoluta favorit, har haft med den förut men den kan inte nämnas för många gånger, den e ju bara bäst: Oskar Linnros – Från och med Du Vi plågade oss iaf med dessa låtar i lördags!


 


Va fan snackar du om?
Postat av: Jessi

Jag tror att Oskar vinner med sin låt helt klart, men de andra två låtarna är sköna på sitt sätt, speciellt att dansa och skaka rumpan till :-)

2010-06-14 @ 16:29:21
URL: http://frokenjessii.blogg.se/
Postat av: Jessi

och du... Din länk till min blogg funkar inte, så var det en annan gång också. Just so you know :-)

2010-06-14 @ 16:30:37
URL: http://frokenjessii.blogg.se/

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0