Livet från den mörka sidan

Ibland har man bra dagar, men ibland har man sämre. Idag, eller kvällen rättare sagt, har varit en lite sämre dag. Många tankar som spökat i huvudet. Jag har en tendens att tänka för mycket, överanalysera allt och lägga in för många värderingar i saker. Jag tänker längre än man kan föreställa sig och detta orsakar alldeles för mycket ångest. Men jag måste ta itu med mina känslor, jag måste prata högt om dom, annas skulle jag bli galen o gå ner mig i träsket igen. Så jag tog en prom två kvarter bort till Gunilla och pratade av mig en sväng. Kändes iaf lite bättre när jag gick hemåt igen, men när jag väl kom till mit hus så fortsatte jag gå. Kände inte att jag skulle klara av o sitta hemma. Så mina ben tog mig runt slussarna, en promenad på ungefär en timma. Va väldigt skönt att bara gå o lyssna på musik. Spelades ett helt gäng låtar som satte ord på mina känslor och tankar.

Jag är dock inte deppig. Ingenting negativt har hänt, utan det e väl snarare tvärtom. Men jag e väl rädd. Rädd för att involvera mig, för att bli sårad, för att behöva börja om på noll igen. Så jag försöker skydda mig själv men blir mest förvirrad av mina dubbla känslor.

Ska tillägga att mitt låga humör började med min mor. I fredgas lånade vi deras kök o altan för ite fredagsmys och idag ringde hon o skällde ut mig efter noter eftersom vi visst råkat glömma stänga altandörren. Så där hade den stått vidöppen ett par dagar.. Visst förstår att hon inte var så glad över det men man behöver ju inte kalla mig massa fula ord o skrika o gapa, det gör väl ingenting bättre.

Men efter lite deep talk med Gunilla, en lång promenad, och en hel del smsande så  känns allt väldigt mycket bättre. Vet att vissa säger att man inte ska behöva bekräftelse från andra, men jag jag tror inte på det. Jag behöver iaf det vid vissa tillfällen, speciellt tillfällen som idag.

Så idag kommer jag inte bjuda på en låt utan på flera stycken. låtar som idag påverkat mig på olika sätt.
o som jag hörde under min promenad och som jag lyssnat på här hemma nu..

1. Lady Gaga – Paparazzi (en låt så påminner som gamla tider, en tid när min framtid såg helt annorlunda ut)
2. Pink - Don't let me get me (precis så som jag kände under min promenad)
3. Katy Perry – Hot N Cold ( "got a case of a love bipolar" så känner jag mig ibland)
3. Patrik Isaksson – Hos Dig Är Jag Underbar ("när rädslan tar vid, när rädslan förstår mig mer")
4. Taio Cruz – Break Your Heart (en till låt som sätter ord på den jag känner att jag är)

Avslutade kvällen med världens bästa Lasse
5. Lars Winnerbäck – Åt samma håll (det jag borde fokusera på)



två sidor, två delar


Va fan snackar du om?
Postat av: Tezz

OJ vad vi har lika låtar som beskriver våra känslor/hur vi känner/kännt.

2010-07-22 @ 23:07:49

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0