Dum av dig (av mig)

Jag har gjort det klassiska Caroline-misstaget, varit alldeles för nyfiken för mitt eget bästa. Internet lämnar väldigt mycket spår o det är lätt att hitta saker som man egentligen inte vill hitta, eller som vore bäst om man inte fick reda på. Samtidigt kan det ibland visa en saker som gör att man inte tycker att andra saker är så jobbiga... Kryptisk, jo du :) Men kan säga såhär, efter lite surfande själv, egna antaganden, info från en källa och sist lite mer surfande så kunde jag hitta information om en person jag egentligen inte ville hitta. Men jag är den jag är så kunde inte låta bli. Först va det mest jobbigt, men efter att sett personen "live" (på en video) så tyckte jag mest att den verkade löjlig o störig. Kan dock vara min subjektivitet som talar, personen är säkert en jättebra människa egentligen..
Funderar väldig mycket idag. Hade en dröm häromnatten som jagar mig lite. Den var så verklig så det va svårt att släppa den när jag vaknade. O nu här på morgonen efter allt så spökar den igen. Men så är det när jag känner mig osäker och sårbar, då kommer allt negativt fram. Jag är inte ledsen eller så, bara lite vingklippt. Men som vanligt funderar jag förmycket. Gunilla (som äntligen är hemma efter en vecka på Kreta) får ta mycket av mina tankar nu o hon gör verkligen sitt bästa för att få mig att fundera mindre, ta åt mig av det positiva och komma med uppmuntrande saker. Men hatar att vara sårbar...
Daniel Adams-Ray – Dum av dig
För jag blir så Dum av dig
Säg bara till när var hur
Visst det är väl dumt av mig
Men jag blir som blind, jag blir som stum
Jag borde nog lugna mig
Dom kommer döma mig
Du lär väl lämna snart och här står jag kvar
För jag blir så dum av dig


Va fan snackar du om?
Postat av: Tezz

gaaaah a bra skriet.. känner igen mig i såå mycket som du skriver..... nu ska jag lyssna på låten.

2010-07-26 @ 13:30:28

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0