Muskelaktivitet

Då står man här i Mac Store igen :) Världens bästa internet, haha. Idag har vi varit riktigt duktiga. Skulle egentligen ha åkt med på en tur till North Shore och kollat men det regnade så set är uppskjutet tills imorgon eller onsdag, beroende på vädret. Så istället bestämde vi oss för att klättra upp på Diamond Head, en gammal vulkankrater som är ett av Oahu's kändaste landmärken. Pratade med en svenska på hostelet som sa att det skulle ta ungefär 20-25 min att gå till startpunkten. Så vi tog varsin vattenflaska och traskade iväg. Och vi gick och vi gick och vi gick. När vi gått i ca 35 min började vi undra om vi missat det. Så vi frågade en dam vi mötte och hon sa att vi skulle fortsätta lite till och sen skulle vi vara framme. En timme från start var vi framme i kratern. Då var vi redan helt slut och överhettade, för även om solen inte lyste så var det varmt. Då var det bara att börja klättra. Uppför slingrande stigar, branta trappor och genom tunnlar. Så efter 2,2km klättrande kom vi upp på toppen. Riktigt häftig utsikt över Waikiki och Honolulu. Neråt sen gick det betydligt lättare, plus att det på toppen blåste endel så vi hade kylt ner oss en del, skönt :) Innan hemgången köpte vi varsin iskall smoothie och sen va det bara att bege sig hemåt igen. Totalt från att vi startade tills vi var hemma igen tog det 4h. Jessica var helt slut :) Jag var inte pigg jag heller min inte i närheten av hur trött hon var, och är :) Så nu har vi precis ätit på en väldigt mysig restaurang en trappa upp från gågatan. Jag tog BBQ Ribs med guava glaze, det godaste jag ätit på länge, så även om det var den största portionen med ribs jag sett så gick allihopa ner. Mums!
Häromdagen skulle ju vi på fest, all u can drink $5. Men jag e så sjukt jetlaggad så det blev inget. När vi kom hem från att ha ätit så kände jag inte för så mycket annat än att ligga i sängen. Efter 10 kunde jag inte hålla ögonen öppna längre och somnade. Igår gick vi på bio. Kom till biografen vid halv 8 och då hade de flesta filmerna redan börjat. Så vi fick vänta till 10 innan vår film började. Så vi gick o åt. När väl sen filmen började så somnade jag. Sov i princip hela filmen, vaknade till ibland, men fattade knappt vad som hände. Så om ni frågar mig om The Tourist är bra så har jag ingen aning :)
På dan igår blev det lite shopping på Forever 21. hur stor butik som helst och hade jag inte haft någon självkontroll hade besöket blivit betydligt dyrare. Nu kom jag ut med en klänning till nyår, en kavaj, ett par jeans ett par solglasögon och tre ringar. Allt för strax över 500 spänn. Inte dåligt måste jag säga. Nej mamma, jag hade inget av dessa saker innan, de var nödvändiga :P
Nu kan vi nog inte ta upp mer tid här vid datorerna, e ju inte så att vi ska köpa. Fast jag måste säga att jag gillar datorn jag står vid (försöker ha samma varje gång)
Ha det bra hemma i kylan!

Va fan snackar du om?
Postat av: Jessi

Ja jag var jäkligt trött at that point, måste bero på åldern ;-). Men nu är jag pigg även fast jag har en jäkla träningsvärk :-)

2010-12-28 @ 18:37:54
URL: http://frokenjessii.com

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0