Närmar sig...

Nu e det bara 8 dagar kvar till sen stora resan :) Men först ska jag göra en liten resa. På fredag morgon åker jag till huvudstaden för att träffa vänner från min tid i Linköping. Ska bli grymt roligt :)
Men imorgon är det massa praktiska saker som gäller, packa, tvätta, städa, diska, plugga och förhoppningsvis kommer jag iväg o sola oxå, kan behöva det. Ska avsluta mina studier tidigt imorgon o unna mig o surfa lite info om Hawaii. Måste ha liiiite koll innan jag åker dit, och information kan man aldrig få för mycket av.
Har i dag lämnat in en rapport om boken Övervakad av Pär Ström. Den är från 2003 så mycket har hänt sen dess, men man blir ju helt paranoid. Fatta vilken teknik det finns att övervaka folk. Det finns system i bilar som automatisk skickar böter om du kör för fort eller felparkerar. Finns även ett system i USA som heter TIA, det samlar information från i princip alla databaser som finns, så det du inte vet om dig själv kan du läsa i den. Fast den e ju såklart inte till för allmänheten, endast USA's kontrollfreaks till regering... E sjukt nervös för att resa in i USA nu iaf.. Tänk om man hamnar på en no flight-list bara för att man heter något liknande en misstänkt eller för att man råkar säga fel saker till fel personer. Ska undvika att säga något om terrorister och bomber iaf. och absolut inte ha ngn vätska eller vassa föremål i handbaggaget.
Men nu blir det sängen, kl ringer 06.00 imorgon :S

Va fan snackar du om?
Postat av: Jessi

Jag har egentligen inte så mkt tid att surfa runt, men vad gör man inte när man är sjuk. Känns dock som om jag håller på att bli sämre igen, inte kul. Men det var ju tur att det kom denna veckan och inte nästa... Och jag är väldigt tacksam för om du inte säger några konstigheter när vi ska in i USA ;-)

2010-12-16 @ 11:58:24
URL: http://frokenjessii.blogg.se/

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0