Dålig självdisciplin va det ja!

Har ont i halsen, antagligen e världens förkylning på ingång. Har iofs haft lite ont ibland, till o från men det har aldrig blivit nått. Men nu känns det värre än tidigare så ligger la däckad här snart lagom till skolan börjar igen. Lagom till jag ska komma igång med min träning igen. Igår va det fyra månader kvar tills Hawaii, alltså fyra månader att komma i mitt livs form. Har ju som sagt gått sådär hittills. Började ok, men inget godis, sallad, få kolhydrater osv.. Men det e svårt med GI när man inte planerar. Ska du äta när du inte kan laga mat så e det nästintill omöjligt. Gå in e en vanlig mataffär o hitta färdigmat som är GI-inspirerat. Tom salladerna har ju kolhydrater i sig. O jobbar man 7h o har en lunchrast så kan man inte hålla blodsockret stabilt, iaf inte i början nu när jag fortf e ganska hooked på socker. Sen när jag inte kan få till någon regelbundenhet så tappar jag motivationen. Sen kom hormonerna o gjorde det helt omöjligt. Så de senaste dagarna har varit lika onyttiga som vanligt. Men nu e det dags. Imorgon gör jag min tenta så sen blir det hem o städa o rensa o diska o greja. Omöjligt att vara motiverad till att laga mat när köket (o hela hemmet) ser ut som ett bombnedslag. Ska även fräscha till mig själv imorgon. Ska till frisören o fixa mitt otroligt oskötta hår. Ska bli skönt o känna sig lite med igen. Nu går känns det som om hela jag bara går o väntar på att det "riktiga" livet ska börja. O verkar som om jag tycker att det ska börja imorgon. Älvhögsborg har lagt ut höstschemat nu oxå så jag kan bestämma när o vad jag ska träna. Sen har Peppie fixat en gympasal till oss hela hösten torsdagar kl 19. Så nu kan brännbollslaget fortsätta hela hösten och vintern. Inte för att vi ska spela brännboll inne, men vi kan iaf träffas o träna ihop.
Så nu blir dte till att lägga sig i tid, kolla lite på morgonens tenta o så vakna utan ont i halsen. Vill inte bli sjuk...
Natti!

Va fan snackar du om?
Postat av: Jessi

2010-08-25 @ 21:25:21
Postat av: Jessi

Oj nu hände det ngt, jag hann inte skriva ngt innan det blev publicerat typ :-S. Ja nu måste vi ta tag i träning och mat, jag har varit slarvig igen nu, det gick ju riktigt bra ett tag men har svårt att hålla i. Blir bra med Älvhögsborg nu till veckan :-)

2010-08-25 @ 21:28:27
URL: http://frokenjessii.blogg.se/

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0