Yes då va den underbara sommarsäsongen här!

Och hur vet jag nu det? Jo, idag hittade jag den första fästingen på Ronja. BLÄÄÄÄ!! Min första reaktion va att putta iväg henne från mig eftersom det började krypa i hela min kropp. Sen ringde jag mamma, men hon svarade inte så klart =S Så fick äcklat av mig lite på Fb-chatten. Försökte sen ta bort den med en pincett, men det ska man ju tydligen inte göra. Så googlade lite och hittade den här:






Tick removal with O'TOM /TICK TWISTER
Uploaded by H3D. - More lifestyle, fashion and how-to videos.

Så det fick bli en promenad till djuraffären och införskaffa två (olika storlekar) gröna kofötter. Men jag måste säga att de fungerade otroligt bra. Så till alla djurägare, och de kan ju självklart användas på människor oxå, så rekommenderar jag denna grej.

Men iaf under promenaden insåg jag vilket underbart väder det var ute. Hade på mina nya sandaler och frös inte ett dugg. Enligt min termometer va det bara 13,5 grader ute men det va i skuggan, i solen var det hur skönt som helst. Va på golfbanan i förrgår och hade jag shorts på mig, helt underbart! Dock va det lite kylslaget i skuggan när det blåste. Men som sagt nu är det vår på riktigt!

En låt som kommer bli årets sommarplåga iaf om man hänger med mig:



Train – Hey, Soul Sister


Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0