Positivism is the shiiiit!

Jaha då fick man sig sitt livs surprise idag då, men den va positiv o kanske kan leda till nått väldigt kul =) Den som lever får se som man säger.
Trots mitt något deppiga inlägg igår så har iaf dagen idag gått i positivismens tecken. Först på morgonen till Cricko som fixade mitt hår, riktigt snyggt blev det idag, sen hem till lillan som varit själv o klarat det alldeles utmärkt, sen åka till jobbet, inte det roligaste men timmarna gick snabbt o skönt att veta att jag kommer kunna betala mina räkningar i maj =P Sen så den trevliga överraskningen såklart och sist men inte minst så kände man verkligen att våren va här idag! 12 grader varmt kl halv 7 på kvällen, inte alls fy skam tycker jag.
Pratade även med en vän om att man måste fokusera på det positiva i livet. Det man faktiskt gjort, inte det alla andra gjort. Om man ska hålla på o jämför sig med andra kommer man alltid tycka att man själv inte kommit nånvart eller gjort något viktigt. Sen ringde en annan vän och var ledsen för hon tyckte att allt gick emot henne och att det inte fanns något positivt. Så det va bara att ta fram de positiva tankarna o dela med sig. Vet inte om det hjälpte så mycket just då, men tror allt att hon blev lite gladare. Men det kan oxå ha berott på att jag erbjöd henne en av mina sjukt goda chocolate chip-muffins. =)

Ja men nu när vi ändå pratar muffins så kan jag ju berätta om hur det går med min GI. Hmm ja det går la sådär... I lördgas dracks det ju som sagt vin, på söndagen va det sjukt svårt att stå emot sötsuget så bakade muffins. Åt bara en dock =) Måndagen gick även den sådär så förtränger den. I går åkte jag o Frida o hämtade systersonen på Landvetter. Innan det så blev det en tur in till Gbg City. Där såg jag ett erbjudande om billig sushi o kunde inte stå emot. Sen va det grymt jobbigt att stå emot sötsuget den dan oxå... Detta jävla vita ris, känns så nyttigt, men ack så fel man kan ha. Men idag har jag skött mig otroligt bra! Trots stora högar godis på jobbet tog jag inte en bit! Så de enda kolhydraterna jag fått i mig idag va från griljeringen på skinkan jag käkade till kvällsmat.
En stor motivationsfaktor va att jag faktiskt minskade 1kg på bara några dar, supernice så att säga.

En annan ska som hände idag var att bloggerskan Stina-Lee tydligen var inne i butiken. Hennes mamma handlade av mig. Jag missade totalt detta (har ju ingen aning om vem människan är, läser inte sånna bloggar) men min kollega upplyste mig som tur va =P

Försökte hitta en bra låt om positivism men hittade ingen just nu. Så idag får det bara bli en framgooglad bild på nått som fick mig att skratta för den stämmer så klockrent!



Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0