Myshelg

Då är strax en alldeles undebar helg till ända. eller ja, en nästan helt underbar helg, men kommer till det sen. I fredaga va det först handledartillfälle för uppsatsen och vi kom väl fram till att vi valt ett stort och svårt ämne, så nu måste vi begränsa oss. Började även fundera på om jag verkligen vill skriva om ämnet. Visst är det otroligt intressant, men är ju inte riktigt det som jag vill jobba med, och det har ju ingen koppling till de kurser jag valde inför hösten. Men, om igen, det är ju "bara" en B-uppsats så ska väl inte ta det så blodigt. Får se det som ett tillfälle att lära mig skriva på riktigt.
Iaf, efter skolan va det då dags för den efterlängtade kettlebellen. Pga. sjuka instruktörer va det inte den "vanliga" utan en dam som egentligen har cirkelträning. Så det blev just cirkelträning med kettlebell, 9 övningar, 50 sek på varje med 10 sek vila, två varv, vila 2 min sen samma sak igen. Sjukt jobbigt, men jag tog mig igenom med go träningsvärk i rygg, bröst och armar som resultat =) Efteråt va det bara hem, in i duschen och sen ner o möta Jess på Strandgatan för en drink. Så mysigt och trevligt! När vi stått ut i kylan ett bra tag, med hjälp av filtar och sprit, så köpte vi godis och hyrde en romantisk komedi och gick hem till mig. Såå bra fredag!
Lördag fick jag sovmorgon eftersom Ronja va hemma hos mor och far. Tog tillvara på den genom att ligga i sängen till 11 och åkte sen hem till föräldrarna och käkade frukost. Blev kvar där resten av dagen och kollade på tv o bara tog det lugnt. På kvällen kom Gunilla o Jessica hem till mig och vi hade lördagsmys med godis, popcorn tv och film, och självklart, massa tjejsnack! Så även lördagen kommer minnas som en riktigt mysig och go dag.
Dagen idag, söndag, har väl varit ok, större delen av dagen. Gick upp vid 8 kollade lite serier och vid 11 åkte jag, mor och far ut till golfbanan. Blåste kallt som satan, men på med anoraken bara =) Gjorde årets första par på 1an efter att ha drivit ut både far och han vän Lennart på utslaget. Sen sänkte jag en 7m-putt i uppförslut! Ha, då va jag lycklig. Sen gick väl inte resten så bra, bra bollträffar och fin längd, men helt knasig riktning som oftast. Men nu övar jag bollträff så får väl vara nöjd. I pausen mellan 9an och 10an hamnade Ronja i sitt livs första slagsmål. Eller ja, vet inte om jag skulle vilja kalla det slagsmål, va nog snarare min hund som åkte på stryk, katten hon slogs med fick nog inte en skråma. Min hund ska leka med allt och alla så jag tyckte att hon kunde lära sig att alla inte alltid vill leka med henne. Så när katten började skjuta rygg, fräsa o vifta med tassen lät jag Ronja fortsätta hoppa, skälla o springa runt. Katten inväntade rätt tillfälle och helt plötsligt flög den på Skrutten med en väldig fart. Ronja skrek som en stucken gris och slutade inte förens jag tagit upp henne i famnen. Lite skärrad verkade hon för det va inte alls samma fart på henne de sista hålen. Upptäckte sen att hon har två sår på kroppen så när man ska lyfta henne och kommer emot dom så skriker hon. Stackare, men här uppfostras hon i den hårda skolan =)
Efter rundan på 16 hål, gick av då eftersom både jag o skrutten va trötta o kalla, åkte vi hem och somnade på soffan. Har känt mig allmänt hängig, trött och låg hela eftermiddagen/kvällen. Inte kul alls. Hoppas att jag kan gå o lägga mig nu och vakna upp på ett bättre humör imorgon! Då är det dags för träning igen, den härliga balansbollen! Kan ju bara hoppas att jag slipper träningsvärk i 5 dagar efteråt denna gången =)



Söta Jessica på Strandis med våra fina och goa drinkar


Va fan snackar du om?
Postat av: Jessi

Både fredagen och lördagen var verkligen kanon! Tack för det kära du! Vi ses i morgon när det är dags att studsa igen, haha Kram! Fina färger på bilden btw, måste ha en grymt bra kamera :-)

2010-04-18 @ 23:39:58
Postat av: jllicious & Llicious

tjutju!

checka SVERIGES SNYGGASTE blogg darling's; JLlicious.blogg.se

2010-04-19 @ 00:19:21
URL: http://jllicious.blogg.se/

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0