Vårkänslor!

Då har man startat våren på riktigt. Träningen är igång, man har tagit den första fikan på Strandgatans uteservering och idag gick jag den första golfrundan och grillade efteråt. Sååå mysigt! Golfen gick väl sådär, men får väl vara nöjd efter flera månaders uppehåll. Skrutten debuterade på golfbanan och det gick hur bra som helst! Fram till tee på 17 där det va några änder i dammen. Min hund älskar fåglar så hon sprang snabbt dit o ställde sig vid vattenkanten. Änderna simmade lugnt iväg, Ronja kände med tassen på vattnet och plötsligt hade hon hoppat i! Som tur va hade jag henne i koppel och kunde dra upp henne. Efter det hade jag en kall och blöt hund att ta hand om. Stackars liten. Blåste motvind på hela 17s fairway så tillslut fick hon åka i stället. Frida hade stor bag och där somnade hon gott den sista biten in. Tokhund! Men söt var hon iaf.

Imorgon är det fredag o ska på det första handledartillfället för B-uppsatsen. Tur att vi har förberett oss så mycket med litteratur och artiklar.... Sen ska jag träna Kettelbell! Ser verkligen fram emot detta, har bara testat det en gång för ca ett år sen och då tyckte jag det va skitkul, men vilken träningsvärk jag hade. Eftersom jag har ont redan nu efter veckans övningar så vill jag inte tänka på hur jag kommer känna mig på lördag. Men det är sånt man får leva med, är ju av en god orsak. Kvällen skall tillbringas med Jess på ett eller annat sätt, förhoppningsvis är det soligt så vi kan ta oss en drink eller två på en uteservering, snajsit värre!

Men nu blir det att kolla ett avsnitt av The Tudors sen sova. God natt alla fina människor!



En trött och blöt Ronja myser lite i golfbagen


Va fan snackar du om?
Postat av: Jessi

Guuud vad söt hon är den lilla! Jag längtar tills jag får träffa henne :-)

2010-04-17 @ 00:08:01

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0