Påsk

Kom precis på en sak när jag satt o tittade på vädret. Daman i rutan pratade om när påsk infaller och det är alltså den första söndagen efter den första fullmånen efter 21 mars. Ok, det kan jag köpa. Men dte jag inte köper är då anledningen till att vi firar påsk. Långfredagen va ju den dagen då Jesus korsfästes och dog. Men varför firar men det då olika dagar?? Får inte riktigt ihop det här och eftersom jag är ateist helt igenom o anser att religion är nått av det värsta som finns (även om detta upprör min far nått otroligt, inte för att han e troende utan för att han anser att religonen inte är orsaken till många av världens problem utan att dessa är sociala), så tycker jag det verkar som om religionsaspekten här är möjlig att ifrågasätta. Så in någon kan förklara detta för mig så skulle det uppskattas. O det med ägg, ris o hare kommer ju någon annanstans ifrån, för inte e väl Jesus haren reinkarnerad? =)

Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0