Skvallergranne

Det händer saker på Ryrs Backe. Det plingade precis på dörren o det va grannens "kille" som berättade att dom gått isär och att han nu skulle flytta upp till Sthlm o bo hos sin syster. O där stod alla hans grejer under garagetaket. Ja hon hade ju helt enkelt kastat ut honom o alla saker. Så tyckte han att det hörde till god sed o tala om grannarna att han ny flyttade. Hoho, man kanske inte ska skratta men lite roligt e det, mycke på grund av att han e urnorrlänning, men en väldigt pratsam sådan. Så att höra hela förklaringen på norrländska gjorde det hela väldigt komiskt.

Själv tror jag att jag fått parkinson eller nått. Skakar i hela armarna o i händerna. Men jag tror inte att det e så allvarligt, beror nog på boxingpasset igår. Har inte tränat sen innan jul pga en mycke envis förkylning, men igår va det dags för det vanliga torsdagspasset, boxing o sen avslappning i bubbelpool och ångbastu. Men det tog ju ut sitt rätt kan man ju säga eftersom jag idag känns som jag blivit överkörd av en lastbil. Ska nog ge mig ut på en löprunda sen för att fösöka lätta på ontet.
Ikväll blir det även att följa med brorsans ena dotter till stallet igen. Hon tycker det e mycke roligare när jag e med eftersom jag kan hantera hästarna, vilket hennes föräldrar vägrar. Senast va det tävlingar så det blev endel springande, men blir nog lugnare idag, kan man hoppas.

Nä nu ska jag tillbaka till mina kläder. Håller på o gå igenom alla sommarkläder jag hämtat på vinden. E ju snart dax att använda de

Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0