Snart ett nytt årtionde

Ja nu har det gått 10 år sen man pratade om millenieskiftet o allt hemskt som kunde hända. Men hände det nått hemskt? Nä inte vad jag minns iaf =)
Men tänkte använda min kusins ide o fundera lite över vad som faktiskt har hänt sen vi gick in i ett nytt årtusende.

2000
Jag började andra terminen på första året på gymnasiet. Träffade JH och förlorade kontakten med i princip alla mina vänner från högstadiet. Sommarjobbade ute vid sommarstugan där vi städade stranden. Ibland orkade vi inte gå upp utan struntade i tången. Åkte på resa genom Europa o kollade på krigsminnen o Eu-parlamentet i Bryssel.

2001
Startades med en film från Statoil. Hände inte så mycke, levde mest hemma hos JH. Började skolka lite i skolan, men inget allvarligt. Hatade matte och tyska. Sommarjobbade på folktandvården och på konsum i Dals Ed. Gjorde slut med JH i december efter nästan två år av psykisk terror.

2002
Sista terminen på gymnasiet, nybliven 18åring och singel. Kunde ju inte bli bättre. Festade och festade. Spelade teater med skolan. Blev tillsammans med S. Tog körkort. Flyttade till Oslo.

2003
Hemlängtan men kontrakt till juli. Gjorde slut med S men bodde fortfarande ihop. Åkte till Hultsfred, träffade D med stort D. Flyttade hem. Flyttade till Karlstad. Jobbade som croupier.

2004
Började tokigt med en nästan våldtäckt av en vän o ett dra åt helvete. Sen blev det bättre. =) Jag o D bestämde oss för att plugga i Linköping. Eller han bestämde, jag följde med. Flyttade hem till Thn. Åkte till Cypern, festade inte. Gjorde slut med D. Flyttade till Linkan, ville inte bo där först men dom tvingade mig. Efter en vecka va jag fast. Bodde i korridor o hade det underbart. Festade festade festade. Jobbade som bartender o festade lite mer. Träffade nästa JH. Illa.

2005
Festade lite mer o lite mer. Minns inte mycke. Träffade många människor. Skolan gick sämre. Blev tillsammans med JH. Gick bra ett tag. Började plugga till civilekonom.

2006
Åkte till Åre o blev ovän med hela min bekantskapskrets. Åkte inte ett enda åk. Skaffade nya vänner, underbara vänner. Gjorde slut med JH. Blev gravid, gjorde abort. Hemskt hemskt hemskt. In o ut på sjukhus i två månader. Träffade JK. Gick bra ett tag. Gjorde slut med JK.

2007

Hoppade av skolan o började jobba på Telenor. Galen tid. Många städer, många människor. Pallade bara 3 månader. Flyttade hem till Thn igen. Åkte till Kreta. Fick jobb på Dialect. Underbar sommar. Mycke fest, lite jobb.
Fick jobbdator och jobbmobil, vuxenpoäng. Flyttade till eget mitt i stan. Började gå hos psykolog.

2008

Åkte till Åre. Åkte mer skidor, men inte mycke. Började vantrivas på jobbet. Blev gravid igen. Svårt beslut om abort men det togs. Bra. Roadtrip till Gotland. Sa upp mig från jobbet. Började plugga igen. Flyttade hem. Träffade JG, det bästa som någonsin hänt. Slutade gå hos psykologen.

2009
Skulle bli det bästa året någonsin. Åkte till Thailand, underbart men längtade hem. Vill tillbaka nu. Har klarat allt i skolan, stolt. Bor själv igen, stolt. Väntar på hur året ska sluta, bra eller dåligt. Kanske dåligt med en chans på nystart? Eller bra med en chans på ett ännu bättre 2010? Året har nog inte varit det bästa någonsin, men trots alla nedgångar och motgångar så e jag nog starkare än någonsin. Behöver bara påminna mig själv om det när det känns som jobbigast.

Så nio år har gått fort. Mycket har hänt, bra och dåligt. E bra självterapi och se tllbaka på sitt liv o fundera på vad som egentligen hände. Vad har jag lärt mig? Va det mycke bättre förr? Eller blir det bara bättre o bättre da' för da'?

Ja nu har ni lite att själva fundera på! =)

Gonatt!

Va fan snackar du om?
Postat av: Ts2 =)

2007 bästa året ever! Vi träffades o har aldrig slutat snacka sen dess. Snacka om galna saker. Du, jag o Ibis båten o alla mans horor =)) Finns ingen ja tycker så bra om som dig!

2009-12-18 @ 10:09:31
Postat av: Tezz

Visst var det en bra ide =)

Ska spåna mer på mina år och kanske skriva om listan, lite bättre och alla år... mycket mycket mycket jag förträngt... men håller med, viktigt att gå igenom och analysera.. så man kommer vidare nu till nya året..lite klokare... mycket starkare... kram och goood jul Tezz.

2009-12-18 @ 13:13:36

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0