Färglös som en tår blir jag utan dina andetag

Nu e det så där igen att jag bara måste skriva. Men jag kan inte riktigt skriva det jag vill. För det snurrar så mycke i mitt huvud o jag vet inte hur jag ska å ordning på saker. Allt känns bra, jag mår bra (förutom min envetna förkylning) o jag känner att livet går vidare på ett ganska bra sätt. Men så ibland smyger dom in, de där känslorna o tankarna som jag försöker trycka bort. Än så länge har de inte tagit över men jag får kämpa och stå emot. Detta gör jag genom att vara arg. O när jag e arg blir jag elak. Så jag smyger in lite vardagselakhet lite här o var. Som på jobbet, de kunder som e sura eller inte tacksamma för att jag slår in deras paket får de slitna och fulaste pengarna tillbaka. Eller så om de vill ha en vara så kan jag säga att den inte finns istället för att kolla upp om så verkligen e fallet. Eller så kan jag som kund välja att inte le eller vara trevlig när jag handlar om jag tycker att personen i kassan e dryg. Detta är väl iofs saker som personerna som råkar ut för mig inte märker av så mycket, men för mig e det ett sätt att hantera vardagen. Samtidigt som jag kan vara otroligt trevlig om det e behövligt. All min elakhet riktar jag egentligen mot en person, men jag tror att jag e mer elak genom att stänga ute denna helt. Raderad, borta, finns inte. Iaf utåt. För på så sätt mår jag bättre, och det e ju tydligen så man ska vara nu. Bara tänka på hur man själv mår o inte se till vad man gör med andras känslor. Vilken underbar värld vi lever i.

Nä men nu blev det ett konstigt inlägg. Vet inte när jag slutade vara ärlig o blev ironisk istället. Men ironin kommer väl med bitterheten.

Så för att prata om ngt trevligt istället så kan jag nämna at jag idaf fick en helkroppsmassage av LisaFisa. Sjuuuukt nice. Över en timme höll hon på tror jag. Så jobbdagen gick ganska bra ändå måste jag säga. Japp japp, man få ta tillvara på det lilla.

Nu ska jag försöka sova. Upp imorgon o jobba typ hela dan. Sen blir det biopå kvällen, myyyyys =) Om jag nu somnar. Igår låg jag lääänge utan att somna. Som sagt, mycke som snurrar nu.

Kanske kan somna nynnandes på denna Musikhjälpen 2009's mest önskade låt:


 

Kent – Utan dina andetag

 

 


Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0