När det väl händer e man helt oförberedd

Man ska inte ta ut saker i förväg men i detta läget kan jag inte låta blir. Mamma nände helt appropå o helt oväntat att hon hittat en knöl i bröstet. Jag fatta nog inte riktigt va hon sa först men sen stannade blodet i kroppen. Nu förstår jag var uttrycket att blodet frös till is kommer ifrån. Det började sticka i hela kroppen o jag blev alldeles yr. Hon hade ringt till bröstmottagningen men såklart fanns det ingen där idag, så hon ska ringa på måndag igen. Så nu måste vi gå hela helgen o inte veta. Det kan ju lika gärna vara ngt ofarligt, men jag kan inte låta bli o förvänta mig det värsta. Det e så många i min mammas närhet som drabbats av cancer, några kämpar mot det nu, några har överlevt o några har kämpat klart....

Känslorna kommer i vågor o att skriva detta är otroligt jobbigt, jag får ta det i omgångar annars blir det för påtagligt o överväldigande.
Jag vet inte om det e rätt av mig att skriva om detta här på en offentlig plats, men jag måste skriva av mig.

Hade massa annat att skriva om idag, men får spara det till en annan gång.

Dagens låt: Tredje linjen - Mamma

Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0