Dreames come alive

Hade en så konstig dröm inatt. Först va jag nånstans med massa folk, bla endel bandyspelare. Dom fick välja vilka som skulle få gå in gratis på matchen tror jag.
Sen helt plötsligt så trillar jag igenom en vägg o ut i rymden o bara faller o faller bland sjärnor o stenar. Jag tänker att jaha nu e det slut alltså. Men så helt plötsligt känner jag saker studsa mot mina händer o jag känner att det är apelsiner. Fler o fler blir som o så står jag plötsligt på marken.
E utanför en stuga men en liten trädgårgd och jag tror att havet ligger bakom. I trädgårdarna runt omkring grejar grannarna i sin rabatter. På nått sätt har jag hamnat i en parallel värld o mitt mål är att ta mig därifrån o hem. Träffar fler folk i stugan och dom berättar att det e helt omöjligt att ta sig hem för överallt är det massa stora blodtörstiga djur som käkar upp folk. Men vi gör iaf ett försök. Vi blir attackerade av massa förhistoriska djur som e typ stora som hus o har massa vassa tänder.
Sen vaknar jag o Erika ska visa sin nya lägenhet som ligger vid bion i Trollhättan. Dock ligger den i källaren så vi får gå igenom massa små trånga utrymmen innan vi kommer in i lägenheten. Den e typ asstor med högt i tak o jättestor trädgård med en liten å som rinner utanför. Så kollar jag runt lite o ser det lilla huset från min dröm. Eftersom jag här tror att jag e vaken så känns det ju jättekonstigt. Tänk om jag inte drömde att jag ramlade genom rymden?!
Det visar sig att fler känner igen sig o att vi tydligen inte alls tagit oss ifrån den konstiga världen utan är kvar. Så vi ska på nytt försöka att ta oss härifrån. Vi får ta i nått slags tåg o åker genom skogar o berg. Hela tiden försöker dessa monstersdjur äta upp oss. Tillslut kraschar vi på en strand där folk badar trots att det e fullt med 10 meter långa fiskar i vattnet som slukar allt o alla.  Min mamma är nu med oss o hon blir vän med en delfin som har stora huggtänder. Det sista som händer är att jag på nått sätt bär denna delfin med tänderna o får massa äckligt fiskrens i munnen o står över ett handfat o spyr. Då vaknade jag.

Om ni sett filmen A Journy to the Center of Earth så vet ni att min dröm har väldigt mycke likheter med den. Såg den för ca 2 veckor sen o vet inte riktigt varför den kommer upp i mina drömmar nu, men tror att det lite handlar om att jag befinner mig i en situation som jag inte riktigt kan hantera o bara vill bort från men inte riktigt vet hur. O att man aldrig vet när man e trygg o säker. Man tror att man hittat rätt men så helt plötsligt rasar världen runt en igen. Men det e ju bara min tolkning....

Nä nu ska jag tillbaka till hemtentan

Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0