Back

A ja men det va väl dags igen. Har varit händelserika dagar..Eller ja det beror ju på hur man ser det. Har varit i stort sett instängd här hemma med min tenta. Men nu e den snart klar. Satsar på att bli färdig så mycke som möjligt idag osså ska jag finslipa på den lite på söndag. För imorgon blir det fullt upp. Hade tänkt ta tag i mitt hem o städa o plocka undan kläder o sånt. Ska ta tag i mig själv oxå. Man sunkar ner sig ganska totalt när man bara rör sig mellan sängen, datorn och tvn.
Iaf. I onsdags fick jag komma bort en sväng o träna med Erika. Tof finbilen (Saaben) eftersom den e mycke skönare och roligare att köra jämfört med skruttvolvon. När jag skulle hem så starade inte biljäveln! Bara stod o tuggade på startmotorn. Jaha vad gör man då. Jo man får ringa pappa som va så där road över att behöva komma o hämta mig. Han o mor skulle precis ha möte med våra grannar..haha. Iaf vi bogserade bilen till verkstaden. Tog ungefär 45 min att åka 3 kilometer. Sen åkte vi hem o hela grannområdet vet nu att jag sabbat bilen. Eller? Nä såklart så på morgonen när pappa åkte till verkstaden så startade bilen. Precis så va det när volvon la av för mig för ca 4 år sen. Mekanikern trodde att det va vatten i motorn. Får väl se om det händer igen. Va iaf inte jag som gjort nått o det e ju alltid positivt.
Så igår morse gick vi upp ganska tidigt för o hämta bilen. Då va det blixthalka ute. O vad händer utanför oss när det blir blixhalka?! Jo eftersom folk (kommunen och västtrafik) är helt oförberedda så kommer inte bussen upp för backen här på våran gatan. Igår hade den kommit en bit och sen rullat bakåt in i en bil som kraschade in i ett staket i korsen..haha! Där stod bussen tvårs över korsen o ingen kom varken fram eller tillbaka. Tod en timme innan bärgningsbilen kom o lyckades få bort den. Pappa berättade även att han sett en cyklist som vurpat in i ett par buskar, en bil som kört in i baken på en lastbil och två bilar som kört av vägen. Detta då bara på den 10 min långa vägen till verkstaden. Galet vad folk e kassa =)
I morse gick jag upp vid 8 o satte mig o kollade nyhetsmorgon och läste tidningen. Sen när jag skulle sappa igenom våra 4 kanaler så hade vi helt plötsligt inte 4 längre utan alla kanaler! 3an 5an Discovery, Eurosport, 4an film, 4 fakta, 4an plus osc... T.o.m några Canal +kanaler.... Mycket skumt. Vet inte om dom gjort nån ändring eller nått men dom e kvar.  Väldigt dåligt när jag borde sitta med min tenta...

E la dags o gå tillbaka till den nu. Snart e den klart o guuuud va skönt det ska bli!

Föresten har även hört mina ryska radiovänner två ggr till...

Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0