Me for President!

Gjorde precis ett test på aftonbladet.se där man kunde se vem av de amerikanska presidentkandidaterna man är mest lik. Jag blev ganska så socialliberal med dragning åt ekonomisk vänster. Närmast Obama, men lite mer ekonomisk höger än honom. Mest lik blev jag en kille som dragit sig ur, John Edwards. Jaha sånt roar jag mig med en måndagskväll.

Idag va jag iaf ute mer mor o far på golfbanan. Gjorde några få tappra försök att slå, men insåg ganska snabbt att det inte va min dag så jag blev mest förbannad o la av. Njöt av en tre timmar lång promenad i höstsolen istället. När vi kom hem så käkade vi o sen däckade jag framför tvn. Va helt slut. Funderar på om jag håller på o bli sjuk igen eller nått...

Satt uppe igår o kollade på Flugornas Herre. Har sett filmen förut för några år sen men kan inte komma på att jag tyckte den va så hemskt som jag tyckte nu. Blev riktigt illa berörd. Kanske beror på at vi just nu i skolan läser om känslor och människors beteende i både psykologin och sociologin. Mycke om mobbing och utfrysning. Det som ligger en nära tillhands i verkliga livet är lättare att ta till sig och beröras av.

Nu ska jag ta o kolla på den gamla klassikern, Stand By Me.

Va fan snackar du om?

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0