Regn

Det finns regn osså finns det sånt som jag råkade ut för nu precis när jag skulle cykla till jobbet, ett helt badkar tappades över mig. Började med att jag glömde mina regnbrallor på jobbet i fredags. Tänkte att jag klarar mig nog ändå, regnar nog inte så mycke på måndag...uhm....
Vaknade imorse av att regnet piskade mot fönstret...Nej tänkte jag, inte alls bra. Somnade om igen o när jag sen gick upp så sken faktiskt solen, gött! Klädde på mig brallor tröja o pumps. Precis när jag skulle ge mig ut ur dörren såg jag att det hade börjat regna ganska mycke..suck, jaja jag har ju regnjacka iaf så det ska nog va ganska lugnt, byxorna torkar ju. Sätter mig på cykeln o när jag åkt ett par minuter så börjar det totalt spöregna. Halvägs till jobbet va jag genomblöt på hela byxorna. Det värsta va att under hela dessa 14 min det tar o cykla till jobbet så va det inte ens lite uppehåll. Det fullkomligt forsade vatten från himlen. När jag gick av cykeln så rann det vatten ur mina pumps, gick o hälla ut ungefär en dl per sko. O byxorna ska vi inte tala om. Nu hänger dom på tork o jag har mina regnbrallor på. Skorna står på tork fullproppade med papper, men jag e iaf torr om överkroppen! =)

Sånna här upplevelser får en verkligen att börja fundera på om kanske ska skaffa en bil....

Va fan snackar du om?
Postat av: J

Jag fattar inte, regnade det inte på din överkropp? ^^

2008-08-11 @ 17:40:55
URL: http://kreftans.blogg.se/

Skriv nå vettigt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0